Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lublin: Zaplecze PKP Intercity – koniec inwestycji dopiero w 2027 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lublin: Zaplecze PKP Intercity – koniec inwestycji dopiero w 2027 r.
fot. MSZdjęcie ilustracyjne
Rozbudowa zaplecza taborowego PKP Intercity w Lublinie opóźni się o rok. Jednym z powodów są zmiany w projekcie – twierdzi Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację poselską.

Przed miesiącem informowaliśmy, że rozbudowa i modernizacja bazy PKP Intercity w Lublinie jest w zaawansowanej fazie projektowania. Termin otrzymania pozwolenia na budowę przewoźnik szacował wówczas na ostatni kwartał bieżącego roku.

Zmiany w projekcie wydłużyły cały proces

– Zrealizowano m. in. poniższy zakres: opracowanie projektu budowlanego, zatwierdzenie projektu zagospodarowania terenu (PZT), zakończenie badań geotechnicznych i inwentaryzacji, uzyskanie licznych warunków technicznych od gestorów sieci (m. in. PGE, PKP PLK, MPWiK, LPEC) – wylicza w odpowiedzi na interpelację poselską w tej sprawie wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Trwają konsultacje środowiskowe i przeciwpożarowe, a także końcowe uzgodnienia branżowe i korekty związane – między innymi – ze zmianami lokalizacji niektórych obiektów

Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych ma nastąpić w pierwszym kwartale przyszłego roku. – Termin ten uwzględnia niezbędny czas na zakończenie prac projektowych i uzyskanie wszystkich wymaganych pozwoleń administracyjnych – wyjaśnia wiceminister. Obiekt ma być uruchomiony w pełnym zakresie pod koniec 2027 r. (nie 2026, jak planowano pierwotnie).

Opóźnienia narastają od wielu lat

Według autora interpelacji, posłów PiS Michała Moskala i Dariusza Stefaniuka, winę ponosi obecny rząd, który nie sprawował nad inwestycją skutecznego nadzoru. Parlamentarzyści grzmią o marnowaniu „dziedzictwa rządu Prawa i Sprawiedliwości, które miało wzmocnić Lubelszczyznę jako ważny węzeł kolejowy”.

W rzeczywistości jednak nie jest to pierwszy przypadek opóźnienia w rozbudowie bazy utrzymaniowej PKP Intercity, a „zasługi” poprzedniej ekipy w tym zakresie są co najmniej równie duże. Jak pisaliśmy w ubiegłym roku, zaplanowana za rządów PiS realizacja rozbudowy baz taborowych ma gigantyczne opóźnienie: w 2017 r. zapowiadano wydanie na ten cel ok. miliarda złotych w ciągu sześciu lat, tymczasem do końca 2023 r. podpisano umowy warte zaledwie 400 mln zł (nie mówiąc już o ich realizacji).

Ok. 150 nowych miejsc pracy

Umowę na zaprojektowanie rozbudowy lubelskiego zaplecza PKP Intercity przewoźnik podpisał z konsorcjum BDK – Infrares w marcu 2024 r. Wartość umowy to 2 274 270 zł brutto. Według harmonogramu prace projektowe powinny były zakończyć się już dwa miesiące temu (marzec roku 2025).

Inwestycja ma objąć przebudowę układu torowego, budowę hali utrzymania z zapleczem administracyjno-warsztatowym, posterunku rewidenckiego, dróg technologicznych i sieci trakcyjnej. Oświetlenie, punkty grzania 3kV, instalacje sanitarne oraz zaplecza techniczno-magazynowe i socjalne zostaną zmodernizowane.

Zatrudnienie ma zostać zwiększone z ok. 250 do ok. 400 osób. Spośród nich 20 ma pracować w hali utrzymania bieżącego (będą to głównie pracownicy przeniesieni z innych obiektów), 50 – na posterunku rewidentów, a co najmniej 200 – w hali serwisowej (ok. 55 osób na zmianie). Pracę znajdą zarówno specjaliści utrzymania i naprawy taboru, rewidenci, technicy, pracownicy zaplecza administracyjno-technicznego, jak i personel biurowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5